Zespół Szkolno - Przedszkolny w Sokolnikach
   Główna      Zdalne nauczanie      Klasa 7
 
 
pajacyk  
 

HARMONOGRAM  KONSULTACJI OBOWIĄZUJĄCY OD  1  CZERWCA  2020  ROKU 

Konsultacje trwają od godziny 8.00 do godziny 12.00

PONIEDZIAŁEK: matematyka, język polski, język angielski

WTOREK: fizyka, historia, wos, język niemiecki

ŚRODA: biologia, przyroda, religia, matematyka, język polski, język angielski

CZWARTEK: chemia, wychowanie fizyczne, geografia

PIĄTEK: plastyka, muzyka, informatyka

 
 

 JĘZYK ANGIELSKI 30.03.2020 – 3.04.2020

30th March 2020 (30.03.2020)

Topic: Music- vocabulary. Muzyka – słownictwo.

Czytamy tekst na str. 80 - "Music quiz". Wypisujemy nowe słowa ( oznaczone na niebiesko) i tłumaczymy je w zeszycie.

Uzupełniamy ćw.  1 i 2 na str. 28 w ćwiczeniówce .

Czytamy key phrases ze str. 47 w ćwiczniówce (unit 7).

31st March 2020 (31.03.2020)

Topic: Utrwalenie wiadomości z rozdziałów 5 i 6.

Ćwiczenia utrwalające:

https://www.ang.pl/cwiczenia/przymiotniki (wybieramy ćwiczenia – stopniowanie przymiotników)

https://agendaweb.org/exercises/verbs/modals/can-could-write

https://quizlet.com/pl/278918353/english-plus-options-unit-5-flash-cards/

7.04.2020 odbędzie się sprawdzian z rozdziału 5. Zagadnienia mieliście już podane.

 

1st April 2020  (1.04.2020)

Topic: A song. Interpretowanie tekstu piosenek – czytanie.

1. Czytamy tekst ze str. 82 w podręczniku.

Uwaga: zwróćcie uwagę na słownictwo używane w piosenkach np. gonna = going to, wanna = want to, cos = because, ain't= isn't

zapisujemy w zeszyie: bright – jasny, reality – rzeczywistość, voice- głos, fame- sława, famous- sławny, star – gwiazda

Decydujemy czy zdania w zad. 2/82 są prawdziwe czy fałszywe.

Dla chętnych: ćwiczymy  słuchanie – piosenki anglojęzyczne

            https://learningapps.org/7421201

https://learningapps.org/7390439

W razie pytań proszę o kontakt- justyna.dysy@gmail.com lub przez grupę.



Biologia 31.03

Temat: Zaburzenia funkcjonowania układu dokrewnego.

Biologia 2.04

Temat : Budowa i rola układu nerwowego.

Biologia 7.04

Temat : Ośrodkowy układ nerwowy.



Język angielski

6th April (6.04.2020)

Topic: Zastosowanie konstrukcji be going to i will do mówienia o planach i przewidywaniach.

1. Pzypominamy be going to – używamy, żeby mówić o zamiarach i planach na przyszłość np.

I' m going to start learning Spain. Zamierzam uczyć się hiszpańskiego.

W wyrażeniu be going to odmieniamy tylko część z czasownikiem "to be" np.

I am going to be a vet. You are going to be a vet. She is going to be a vet. They are going to be vets.

2. Ćw. 3 na stronie 28 w ćwiczeniówce – uzupełniamy odpowiednią formą wyrażenia "be going to".

3. Zastosowanie "will" dla przyszłości – używamy, kiedy wyrażamy: - przewidywania dotyczące przyszłości,- spontaniczną decyzję (I will help you!)

- wyrażamy obietnice

- wyrażamy opinię na temat tego co się wydarzy (z czasownikami think, hope, guess ) I think he will be rich and famous.

4. Ćw. 4 na stronie 28 – uzupełniamy zdania używając will lub be going to (tak gdzie w zdaniu pojawia się: I think, I'm sure- używamy will)

Dla chętnych:  https://www.ang.pl/cwiczenia/1734

https://www.ang.pl/cwiczenia/778

https://www.youtube.com/watch?v=jn3TbvzBzco

Zapraszam na stronę https://www.pearltrees.com/jdysy/klasa-vii/id31028825

umieściłam tam dla Was materiały do powtórki przed sprawdzianem- ćwiczenia,filmy i informacje.

7th April 2020 (7.04.2020)

Topic: Sprawdzian wiadomości.

8th April 2020 (8.04.2020)

Topic: Star qualities- listening. Cechy potrzebne w zawodzie muzyka.

 

Wypisujemy słówka na niebiesko z zad. 1/ 84 i tłumaczymy je.

Rysujemy tabelę z zad.3 i uzupełniamy drugą kolumnę słowami z zadania 1. (noun- rzeczownik, adjective – przymiotnik) . Zdjęcie tabeli wysyłamy na email justyna.dysy@gmail.com

Ćw. 1/29 w ćwiczeniówce – uzupełniamy zdania używając jednego z dwóch podanych słów.

W razie pytań proszę o kontakt przez email justyna.dysy@gmail.com lub grupę.



Geografia
 
Temat: Sprawdzian wiadomości z działu Usługi  w Polsce
 


Biblioteka
 

Biblioteka ZSP w Sokolnikach włączając się do pracy zdalnej proponuje:

1. Korzystanie z darmowych i łatwo dostępnych książek, audiobooków , wideo. Zachęcamy uczniów do korzystania z bogatych zasobów opublikowanych w Internecie za pośrednictwem aplikacji. Aplikacja -Wolne Lektury. Jeśli ktoś chciałby sprawdzić, czy czytanie lub słuchanie książek za pomocą smartfonu to coś dla niego, warto polecić aplikacje Wolne Lektury(link is external) i LibriVox(link is external). Pierwsza, choć kojarzona z lekturami szkolnymi, oferuje bardzo dużą kolekcję klasyki literatury w wygodnej formie i audiobooki na stronie WWW. Druga to angielskojęzyczna aplikacja z ogromną i wielojęzyczną (kilka tysięcy książek po angielsku, ok 70 po polsku) kolekcją darmowych audiobooków.

 

WOLNY DOSTĘP, BIBLIOTEKI CYFROWE

 Wolne Lektury.pl

 Znana i lubiana, całkowicie darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów, w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach. Serwis zawiera także audiobooki. Wszystko dostępne jest za pomocą wygodnej, darmowej aplikacji (smartfony Android i iPhone). Projekt fundacji Nowoczesna formatach, także na czytniki. Projekt realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. Polska.

 Lektury.gov.pl

Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu

ChmuraCzytania.pl

 Chmura Czytania zawiera ciekawe książki polskich i zagranicznych autorów, m.in. Conrada, Kafki czy Czechowa. Nie wymaga logowania.

Masz tę moc - ebook o koronawirusie

Wydawnictwo Olesiejuk wydało świetnego, darmowego ebooka na temat koronawirusa dla młodszych uczniów. Jak wyjaśnić, czym jest wirus, dlaczego ich życie stało się tak dziwne i jak zapobiegać się jego rozprzestrzenianiu? Dostępny jest tutaj. https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/wiadomosci/czytaj/darmowa-ksiazka-elektroniczna-o-koronawirusie-dla-dzieci/?fbclid=IwAR3-tUxYl5pcxXONhb88Kccv320ZiI-neQ8clIuz5Vh42c3W-jNNy_Xme7g

 Polona.pl

Największa w Polsce biblioteka cyfrowa. Zawiera stare książki oraz inne zdigitalizowane zbiory. Większość z nich należy do domeny publicznej, więc są darmowe.

 OFERTY FIRM

Empik Premium bezpłatnie przez 60 dni

 Empik przygotował promocyjny dostęp do bazy 11 tysięcy ebooków i audiobooków dostępnych w ramach aplikacji Empik Go dostępnej na Androida i iPhone’a. Jak skorzystać z promocji?

 1. Na stronie https://www.empik.com/czas-w-domu podaj adres e-mail, na który zostanie przesłany kod.

 2. Otrzymany kod wprowadź na stronie: https://www.empik.com/premium/kupon

 3. Zarejestruj się lub zaloguj (jeżeli masz już tam konto) na empik.com.

 4. Aktywuj usługę Empik Premium.

5. Pobierz aplikację Empik Go na smartfona i zaloguj się.

 Nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej i po zakończeniu okresu promocyjnego użytkownik nie zostanie obciążony opłatami.

Publio - darmowe ebooki

Publio to księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.

Nexto

 Księgarnia Nexto oferuje około 100 darmowych ebooków, z których większość to poradniki, lektury i podręczniki.

 AUDIOBOOKI

 Polska-Poezja.pl

Serwis oferuje klasykę polskiej poezji czytaną przez znanych polskich aktorów. Za darmo, w serwisie YouTube.

Spotify

Spotify to serwis umożliwiający słuchanie nieprzebranej liczby piosenek, audycji, podcastów itp. W wersji płatnej oferuje oczywiście znacznie więcej, jednak także wersja bezpłatna uprawnia do dużego wyboru bajek, legend i opowiadań dla dzieci. Wymaga rejestracji. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach.

 Audio-Bajki.pl

Nagrania bajek dostępne za darmo w serwisie YouTube.

 Bajkowisko.pl

Serwis oferuje wiele nagrań bajek i audiobooków dla dzieci. Na stronie można za darmo przesłuchać 3 bajki, reszta dostępna jest na kanale YouTube.

 Polskie Radio Dzieciom

Zarejestrowane audycje radiowe dla dzieci, zgrupowane w kilku kategoriach: Bajkowy kącik, Opowieści ludów świata, Wieczorne pogaduchy, Słuchowisko, Książki do poduchy. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności logowania.



Język angielski

15th April 2020 (15.04.2020)

Topic: Language focus – be going to and Present Continuous. Wyrażanie przyszłości.

1.                Przypominamy tworzenie zdań w czasie Present Continuous https://www.pearltrees.com/jdysy/present-continuous/id31279204#item300229590

Wykonujemy ćw. 6//29 w ćwiczeniówce- uzupełniamy zdania odpowiednią formączasownika w czasie Present Continuous.

2.                Przypominamy tworzenie zdań z konstrukcją be going to https://www.pearltrees.com/jdysy/going-to-will/id31029123#item300229931

3.                Wykonujemy ćwiczenie 1 ze str. 85 – układamy wyrazy, tak by powstało poprawne zdanie – zapisujemy w zeszycie.

4.                Zapoznajemy się z zastosowaniem dwóch sposobów wyrażania przyszłości- be going to i Present Continuous https://www.pearltrees.com/jdysy/present-continuous/id31279204#item300230504

 

W razie pytań proszę o kontakt przez email justyna.dysy@gmail.com lub grupę.


Język angielski

20th  April 2020 (20.04.2020)

Topic: Song reviews. Wyrażanie opinii na temat piosenek.

1.                Zapoznaj się z recenzjami piosenek na stronie 87.

2.                Dokończ zdania z tabelki key phrases w zadaniu 2 na str.87. Wykorzystaj teksty recenzji z zadania 1. Zdjęcie  ćwiczenia wyślij na email – justyna.dysy@gmail.com.  Proszę pisz czytelnie.

3.                Wykonaj ćwiczenie - https://www.pearltrees.com/jdysy/klasa-vii/id31028825#item300945279/l6874

4.                Zapoznaj się z filmem https://www.pearltrees.com/jdysy/zaimki/id31376633#item300946878 Wybierz właściwe wyrazy w ćw.4 na str. 30 w ćwiczeniówce.

                                   

21st April 2020 (21.04.2020)

Topic: Offers and requests. Oferowanie pomocy i proszenie o pomoc.

1.                Przeczytaj dialog ze stony 86 w podręczniku.

2.                Wykorzystaj nagranie z płyty dołączonej do podręcznika, żeby uzupełnić luki w dialogu. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

3.                Przeczytaj wyrażenia z tabelki key phrases w zadaniu.2 na stronie 86 w podręczniku. Zapisz do zeszytu i przetłumacz te wyrażenia, które są nowe. Skorzsystaj ze słowniczka w ćwiczeniówce na str. 47.

 

22nd April 2020 (22.04.2020)

Topic: Skills trainer. Zadania egzaminacyjne.

1.                Przeczytaj teksty w zadaniu 4 na stronie 90 w podręczniku. Przeczytaj wskazówkę i zdecyduj jaki to rodzaj tekstu. Zapisz odpowiedź w zeszycie.

2.                Przeczytaj teksty w zadaniu 5 na stronie 90 w podręczniku i odpowiedz na pytania.Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

3.                Uzupełnij ćw. 2 na stronie 31 w ćwiczeniówce. Przeczytaj teksty i wybierz właściwą zgodną z treścią tekstu odpowiedź.

 

W razie pytań proszę o kontakt przez email justyna.dysy@gmail.com lub grupę.


BIOLOGIA

Wszystkie  potrzebne materiały do lekcji  z biologii udostępniane są na padlet Biologia SP Sokolniki, Bliżyce  https://padlet.com/spbiol1/online 

oraz na google classroom. Na classroom uczniowie z 5,6,7,8 mają swoją klasę z biologii.Tam prowadzę i, sprawdzam i oceniam zadania.

Pytania uczniowie mogą zadawać na grupach na messenger :  biologia Bliżyce, biologia kl.5,biologia kl.6,biologia kl. 7, biologia kl. 8 oraz przez email spbiol@wp.pl

 

16.04 

Temat: Sprawdzian wiadomości- układ wydalniczy.

Sprawdzian odbył się na testportal.pl

21.04         

Temat :Obwodowy układ nerwowy.

23.04

Temat: Higiena i choroby układu nerwowego.

28.04

Temat: Powtórzenie wiadomości: regulacja nerwowo- hormonalna.

30.04

Temat: Budowa i działanie narządu wzroku.


Język angielski

26th April 2020 (26.04.2020)

Topic: Skills practice. Ćwiczenie umiejętności językowych.

1.                Posłuchaj nagrania z zadania 3 na stronie 90 w podręczniku. Skorzystaj z płyty dołączonej do podręcznika lub nagrania na stronie https://www.pearltrees.com/jdysy/nagrania/id31535195#l387

Dopasuj wypowiedzi do osób. W zadaniu podana jest dodatkowa odpowiedź, która nie pasuje do żadnej z osób. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

2.                Przeczytaj wskazówkę w zad. 6 na stronie 91 w podręczniku i uzupełnij zadania 6 i 7. Użyj wyrazów w nawiasie w odpowiedniej formie. Możesz użyć maksymalnie czterech wyrazów.

3.                Uzupełnij ćw. 3 na stronie 31 w ćwiczeniówce. Uzupełnij luki wyrazami z ramki.

 

27thth  April 2020 (27.04.2020)

Topic: Puzzles and games.

1.                Znajdź dziesięć wyrazów związanych z muzyką w zadaniu 1 na stronie 89 w podręczniku. Zapisz odpowiedzi w zeszycie – w formie tabeli. 

2.                Odszyfruj kod w zad. 3 na stronie 89 w podręczniku. Umieść rzeczowniki i przymiotniki w odpowiednich miejscach w tabeli. Odpowiedzi zapisz w zeszycie. Zdjęcie ćwiczenia prześlij na mail.

3.                Poćwicz wyrażenie "be going to" ćwiczeni dostępne na:  https://www.pearltrees.com/jdysy/going-to-will/id31029123#/N-reveal=1&N-u=1_6667542&N-s=1_31029123&N-f=1_31029123&N-fa=30959242 6.05 będzie kartkówka z "be going to"

 

28st April 2020 (28.04.2020)

Topic: Grammar practice. Ćwiczenia gramatyczne.

1.                Powtórz sposoby wyraania przyszłości- zapoznaj się z filmem: https://www.pearltrees.com/jdysy/going-to-will/id31029123#item300229931 oraz https://www.pearltrees.com/jdysy/going-to-will/id31029123#item298433332 ,a także https://www.pearltrees.com/jdysy/present-continuous/id31279204#item300230504

 

2.                Uzupełnij ćwiczenia 4 i 6 na stronie 29 w ćwiczeniówce. W ćw. 4 wpisz pytania i odpowiedzi z be going to,a w ćw. 6 uzupełnij dialog właściwymi formami czasowników w nawiasach w czasie Present Continuous.

3.                Zapisz pytania z zadania 2 na stronie 85 w podręczniku używając konstrukcji be going to. Odopwiedzi zapisz w zeszycie.

 

W razie pytań proszę o kontakt przez email justyna.dysy@gmail.com lub grupę.


Język angielski

11th May 2020 (4.05.2020)

Topic: Directions- listening and speaking.

1.                Połącz wyrazy z ramki z punktami 1-12  w zad. 1  na stronie 104 w podręczniku.  Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Posłuchaj nagrania i sprawdź odpowiedzi: https://www.pearltrees.com/jdysy/nagrania/id31535195/item304597002

2.                Popatrz na mapę i w zeszycie połącz miejsca na mapie z podpisami w zad.2/104.  Posłuchaj nagrania i sprawdź odpowiedzi:https://www.pearltrees.com/jdysy/nagrania/id31535195/item304597593 

3.                Uzupełnij tabelkę key phrases wyrazami z ramki z zad. 4/104. Zapisz całe zdania w zeszycie. Posłuchaj nagrania i sprawdź odpowiedzi https://www.pearltrees.com/jdysy/nagrania/id31535195/item304600482

 

 

12th May 2020 (5.05.2020)

Topic: Feeling- vocabulary. Uczucia- słownictwo.

1.                Zapisz w zeszycie: interested in – zainteresowany, keen on - zainteresowany (czymś) excited- podekscytowany, enthusiastic- entuzjastyczny, fond of – lubiący, happy about- zadowolony z czegoś, nervous about- zdenerwowany czymś, scared of – przestraszony czymś, worried about- zmartwiony czymś, bad at- zły w czymś.

2.                Przeczytaj kwestionariusz na stronie 92 w podręczniku  i wybierz właściwą odpowiedź- wyraź swoją opinię. (Snakes- węże, heights- wysokości, horror films – horrory, thrills- dreszczyk emocji injections- zastrzyki, dangerous sports- niebezpieczne sporty.) Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Policz, których odpowiedzi masz najwięcej- a,b lub c i przeczytaj opis pod tekstem. Czy zgadzasz się z kluczem?

3.                Uzupełnij ćwiczenie 1 i 2 w ćwiczeniówce na stronie 32. Skorzystaj z przetłmaczonych wyrazów z dzisiejszej lekcji lub słowniczka w ćwiczeniówce.

 

13th May 2020 (6.05.2020)

Topic: What are you scared of? Czego się boisz?

1.                Posłuchaj nagrania 2.40  https://www.pearltrees.com/jdysy/nagrania/id31535195/item304605948  i wybierz właściwe słowa w zad.4/93 w podręczniku. Wysłuchaj nagrania kilka razy – odpowiedzi zapisz w zeszycie.

2.                Uzupełnij  zdania z zad. 5/ 93 – key phrases korzystając ze zdań z zadania 4/93.

3.                Uzupełnij pytania własciwymi przyimkami  w ćw. 3/32. Napisz prawdziwe odpowiedzi.

 

18 .05.2020 będzie sprawdzian wiadomosci z rozdz. 7

 

W razie pytań proszę o kontakt przez email justyna.dysy@gmail.com lub grupę.