Zespół Szkolno - Przedszkolny w Sokolnikach
   Główna      Zdalne nauczanie      Klasa 8
 
 
pajacyk  
 

JĘZYK ANGIELSKI

30th March 2020

Topic: Language functions- funkcje językowe.

Utrwalamy wiadomości o czasownikach modalnych.

Do wyrażania możliwości lub niepewności  używamy czasowników modalnych might, may i could. Po czasownikach modalnych czasownik pozostaje w formie podstawowej.

Np. They may invent... – Oni może wymyślą...

Your computer may not have a virus. - Twój komputer może nie mieć wirusa.

Paul could be online now. Paul może być teraz online.

Do wyrażania pewności używamy czasownika modalnego must i przeczącej formy czasownika can.

She must be busy. Ona musi być zajęta.

These can't be Tom's headphones – To nie mogą być słuchawki Toma.

1. Ćwiczenie 1 http://www.autoenglish.org/gr.may3.i.htm

2. Ex. 3/ 124 wypisujemy słownictwo w tabeli w odpowiedniej kolumnie (good behaviour - dobre zachowanie, bad behaviour – złe zachowanie)

1st April 2020 (1.04.2020)

Topic: Social life – listening and writing.

Nagrania do zadań:

https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia (klikamy Repetytorium ósmoklasisty – Student's Audio)

Zad. 1/124 Słuchamy nagrania 46 i decydujemy, które zdanie (A-E) dopasować do której wypowiedzi (1-4). Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie.

Zadanie 2/124 Słuchamy nagrania 47 i uzupełniamy luki. Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie.

Zadanie 7/121 Tłumaczymy słówka w zeszycie (z tabelki i wytłuszczone wyrazy w zdaniach) i dopasowujemy wypowiedzi do osób.

2nd April 2020 (2.04.2020)

Topic: Tenses – revision. Use of English.

Powtarzamy i utrwalamy czasy gramatyczne oraz zaimki.

1. Zad. 1/125 – uzupełniamy luki czasownikami w odpowiedniej formie.odpowiedzi zapisujemy w zeszycie.

2. Zad. 1/ 172 – wybieramy odpowiednią formę- odpowiedzi zapisujemy w zeszycie.

3. Zad 5/ 173 – uzupełniam zdania podanym słowem. Zwracamy uwagę na podane określenia czasu.

ZAIMKI

Reflexive pronouns (zaimki zwrotne) – używamy ich do określenia, że czynność odnosi się do osoby, która ją wykonuje.

 I – myself, you – yourself, he- himself, she – herself, it – itself, we- ourselves, you- yourselves, they – themselves Uwaga – you w liczbie poj. oraz you w liczbie mn. ma inną formę!

np. I am teaching myself to play the piano (Uczę się gry na pianinie).

EACH OTHER

używamy w sytuacji gdy czynnośc dotyczy dwóch lub większej liczby osób, np.

I write to you. You write to me. We write to each other. (Ja piszę do Ciebie. Ty piszesz do mnie. Piszemy do siebie nawzajem).

4.Ćwiczenie  https://www.ang.pl/cwiczenia/3016/zaimki-zwrotne

https://engbook.pl/exercise/5876

W razie pytań proszę o kontakt justyna.dysy@gmail.com lub przez grupę.




Biologia 2.04

Temat: Czym jest ekosystem? 



Język angielski

6th April 2020 (6.04.2020)

Topic: Revision- units 13 and 14. Powtórzenie wiadomości.

Zad. 1/128 – łączymy części zdań, odpowiedzi zapisujemy w zeszycie, np. 1E

Zad 4/128 – wybieramy właściwą odpowiedź, zapisujemy w zeszycie

Zad.5/128 – uzupełniamy luki wyrazami z nawiasów w odpowiedniej formie, dodając niezbędne wyrazy (można użyć 3 w luce)

Zad. 6/129 – uzupełniamy luki podanymi wyrazami.

Zad. 8/129  - wybieramy właściwą odpowiedź.

8th April 2020 (6.04.2020)

Topic: Sprawdzian wiadomości.

W razie pytań proszę o kontakt- email justyna.dysy@gmail.com lub przez grupę



Historia
 
Temat Rozpad bloku wschodniego  -TEMAT NA 2 GODZINY
 
1.Kryzys ZSRS
2.Próby reform w ZSRS
3.Jesień Ludów
4.Rozpad ZSRS
 


Biblioteka
 

Biblioteka ZSP w Sokolnikach włączając się do pracy zdalnej proponuje:

1. Korzystanie z darmowych i łatwo dostępnych książek, audiobooków , wideo. Zachęcamy uczniów do korzystania z bogatych zasobów opublikowanych w Internecie za pośrednictwem aplikacji. Aplikacja -Wolne Lektury. Jeśli ktoś chciałby sprawdzić, czy czytanie lub słuchanie książek za pomocą smartfonu to coś dla niego, warto polecić aplikacje Wolne Lektury(link is external) i LibriVox(link is external). Pierwsza, choć kojarzona z lekturami szkolnymi, oferuje bardzo dużą kolekcję klasyki literatury w wygodnej formie i audiobooki na stronie WWW. Druga to angielskojęzyczna aplikacja z ogromną i wielojęzyczną (kilka tysięcy książek po angielsku, ok 70 po polsku) kolekcją darmowych audiobooków.

 

WOLNY DOSTĘP, BIBLIOTEKI CYFROWE

 Wolne Lektury.pl

 Znana i lubiana, całkowicie darmowa biblioteka cyfrowa zawierająca ponad 5500 tytułów, w tym wiele szkolnych lektur. Ebooki są dostępne w wielu formatach. Serwis zawiera także audiobooki. Wszystko dostępne jest za pomocą wygodnej, darmowej aplikacji (smartfony Android i iPhone). Projekt fundacji Nowoczesna formatach, także na czytniki. Projekt realizowany w ramach Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej. Polska.

 Lektury.gov.pl

Serwis zawiera wiele szkolnych lektur wraz z ich wykazem oraz opisami. Książki są dostępne online oraz do pobrania w wielu

ChmuraCzytania.pl

 Chmura Czytania zawiera ciekawe książki polskich i zagranicznych autorów, m.in. Conrada, Kafki czy Czechowa. Nie wymaga logowania.

Masz tę moc - ebook o koronawirusie

Wydawnictwo Olesiejuk wydało świetnego, darmowego ebooka na temat koronawirusa dla młodszych uczniów. Jak wyjaśnić, czym jest wirus, dlaczego ich życie stało się tak dziwne i jak zapobiegać się jego rozprzestrzenianiu? Dostępny jest tutaj. https://www.wydawnictwoolesiejuk.pl/wiadomosci/czytaj/darmowa-ksiazka-elektroniczna-o-koronawirusie-dla-dzieci/?fbclid=IwAR3-tUxYl5pcxXONhb88Kccv320ZiI-neQ8clIuz5Vh42c3W-jNNy_Xme7g

 Polona.pl

Największa w Polsce biblioteka cyfrowa. Zawiera stare książki oraz inne zdigitalizowane zbiory. Większość z nich należy do domeny publicznej, więc są darmowe.

 OFERTY FIRM

Empik Premium bezpłatnie przez 60 dni

 Empik przygotował promocyjny dostęp do bazy 11 tysięcy ebooków i audiobooków dostępnych w ramach aplikacji Empik Go dostępnej na Androida i iPhone’a. Jak skorzystać z promocji?

 1. Na stronie https://www.empik.com/czas-w-domu podaj adres e-mail, na który zostanie przesłany kod.

 2. Otrzymany kod wprowadź na stronie: https://www.empik.com/premium/kupon

 3. Zarejestruj się lub zaloguj (jeżeli masz już tam konto) na empik.com.

 4. Aktywuj usługę Empik Premium.

5. Pobierz aplikację Empik Go na smartfona i zaloguj się.

 Nie jest wymagane podanie danych karty kredytowej i po zakończeniu okresu promocyjnego użytkownik nie zostanie obciążony opłatami.

Publio - darmowe ebooki

Publio to księgarnia internetowa. Oferuje ponad 100 ebooków za darmo. Jednak są to głównie lektury należące do domeny publicznej i poradniki.

Nexto

 Księgarnia Nexto oferuje około 100 darmowych ebooków, z których większość to poradniki, lektury i podręczniki.

 AUDIOBOOKI

 Polska-Poezja.pl

Serwis oferuje klasykę polskiej poezji czytaną przez znanych polskich aktorów. Za darmo, w serwisie YouTube.

Spotify

Spotify to serwis umożliwiający słuchanie nieprzebranej liczby piosenek, audycji, podcastów itp. W wersji płatnej oferuje oczywiście znacznie więcej, jednak także wersja bezpłatna uprawnia do dużego wyboru bajek, legend i opowiadań dla dzieci. Wymaga rejestracji. Aplikacja jest dostępna na urządzeniach mobilnych i komputerach.

 Audio-Bajki.pl

Nagrania bajek dostępne za darmo w serwisie YouTube.

 Bajkowisko.pl

Serwis oferuje wiele nagrań bajek i audiobooków dla dzieci. Na stronie można za darmo przesłuchać 3 bajki, reszta dostępna jest na kanale YouTube.

 Polskie Radio Dzieciom

Zarejestrowane audycje radiowe dla dzieci, zgrupowane w kilku kategoriach: Bajkowy kącik, Opowieści ludów świata, Wieczorne pogaduchy, Słuchowisko, Książki do poduchy. Wszystko bezpłatnie i bez konieczności logowania.



Język angielski

15th April (15.04.2020)

Topic: Utrwalenie wiadomości z rozdziałów 13 i 14.

1.                 Uzupełniamy zadanie 4 na stronie 125 - tłumaczymy fragmenty w nawiasach.

2.                 Uzupełnamy zadanie 7 na stronie 129 – tłumaczymy fragmenty w nawiasach.

3.                 Ćw. 2/130 – wpisujemy zdania do zeszytu (układamy wyrazy w odpowiedniej kolejności)

 

16th April (16.04.2020)

Topic:  Language functions. Funkcje językowe.

1.                 Uzupełniamy ćwiczenie https://www.pearltrees.com/jdysy/kl-viii/id31031397#item299328909

2.Uzupełniamy ćwiczenie https://www.pearltrees.com/jdysy/kl-viii/id31031397#item299328878

3.                 Uzupelniamy zadanie 5 na stronie 123 oraz zadanie 9 na stronie 129 – wykorzystujemy bank funkcji jezykowych na str. 184-185). Odpowiedzi zapisujemy w zeszycie.

 

W razie pytań proszę o kontakt- email justyna.dysy@gmail.com lub przez grupę
 


Język angielski

20th April 2020(20.04.2020)

Topic: Listening- exercises. Słuchanie- ćwiczenie umiejętności językowych.

1.                 Zapoznaj się z nagraniem: https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/advice-exams oraz wykonaj ćwiczenia do nagrania (oznaczone kolorem fioletowym).

2.                 Wybierz 3 porady dotyczące egzaminów, o których mówi nauczyciel w nagraniu i zapisz je w zeszycie Możesz skorzystać z podpowiedzi w ćwiczeniach. Zdjęcie zapisanych porad wyślij na email lub grupę. i uzupełnij tekst. Wypisz do zeszytu i poćwicz wymowę nowych słów. W razie watpliwości- pytaj, pomogę w tłumaczeniu.

 

23rd April 2020(23.04.2020)

Topic: Reading- exercises. Czytanie- ćwiczenie umiejętności językowych.

3.                 Przeczytaj tekst o klubie morsów

1.                 Posłuchaj piosenki https://www.pearltrees.com/jdysy/s-uchanie-listening/id31377255#item300951343 w ćw. 2 na stronie 96, a następnie uzupełnij luki w notatce. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

2.                 Wykorzystaj podane w ćw. 3/ 96 wyrazy, by uzupełnić ulotkę.

3.                 Przeczytaj tekst https://www.pearltrees.com/jdysy/reading-czytanie/id31377450#item300952586 (należy kliknąć w zdjęcie- otworzy się odnośnik). Sprawdź czy zrozumiełeś tekst -zdecyduj czy zdania są prawdziwe czy fałszywe Check your understanding: true or false oraz uzupełnij tekst odpowiednimi wyrazami Check your vocabulary: gap fill.

 

24th April 2020(24.04.2020)

Topic: Social life- vocabulary practice.

 

1.                 Zapisz w zeszycie: citizen – obywatel, community- społeczność, duty- obowiązek, break - łamać (np. prawo), respect- szanować, responsible- odpowiedzialny

2.                 Korzystając z przetłumaczonych słów uzupełnij tabelę w zad. 3 na stronie 120.

3.                 Przetłumacz wyrazy z zadania 8 na stronie 121 i dopasuj je do opisów problemów społecznych. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

4.                 Wybierz dwa punkty z zad. 5 na stronie 121 dotyczące wolonariatu, które zrobileś lub chciałbyś zrobić i napisz dlaczego. Zdjęcie zadania wyślij na email lub grupę – proszę pisz czytelnie.

W razie pytań proszę o kontakt- email justyna.dysy@gmail.com lub przez grupę.


BIOLOGIA

 Wszystkie  potrzebne materiały do lekcji  z biologii udostępniane są na padlet Biologia SP Sokolniki, Bliżyce  https://padlet.com/spbiol1/online 

oraz na google classroom. Na classroom uczniowie z 5,6,7,8 mają swoją klasę z biologii.Tam prowadzę i, sprawdzam i oceniam zadania.

Pytania uczniowie mogą zadawać na grupach na messenger :  biologia Bliżyce, biologia kl.5,biologia kl.6,biologia kl. 7, biologia kl. 8 oraz przez email spbiol@wp.pl

 

16.04

Temat: Zależności pokarmowe.

23.04

Temat: Materia i energia w ekosystemie.

30.04         

Temat: Powtórzenie wiadomości: ekologia.


 

Język angielski

27th April 2020(27.04.2020)

Topic: Brit'n'quiz. Quiz na temat Zjednoczonego Królestwa.

1.                 Uzupełnij tablkę z ćw.1/176 nazwami krajów i stolic.

2.                 Wykonaj quiz na temat Wielkiej Brytanii w ćw. 2 na stronie 176. Skorzystaj z Internetu, żeby odpowiedzieć na pytania.

3.                 Poćwicz funkcje językowe: https://quizlet.com/pl/478223308/funkcje-jezykowe-flash-cards/

Przypominam, że 30.04 będzie kartkówka z funkcji językowych.

 

30thApril 2020(30.04.2020)

Topic: Language focus. Ćwiczenia gramatyczne.

 

1.                 Powtórz poznane czasy gramatyczne (zapoznaj się z filmem- https://www.pearltrees.com/jdysy/kl-viii/id31031397#item300991838  ).

2.                 Przetłumacz fragmenty w nawiasach w ćw. 3 na stronie 173. Pamietaj, że możesz użyć maksymalnie 4 wyrazów. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

3.                 Zadaj pytania o podkreślony fragment zdania w ćw. 4 na stronie 173. Zapoznaj się z fimem, żeby przypominieć sobi tworzenie pytań: https://www.youtube.com/watch?v=M6slSRpt4U8

4.                 Poćwicz zadawanie pytań: http://elovivo.com/introenglish/en/intro_english/lessons_wordlist/basic_english_lesson_20/lesson20a_ex.html oraz https://www.pearltrees.com/jdysy/questions-zadawanie-pyta/id31534101#item301969390

 

W razie pytań proszę o kontakt- email justyna.dysy@gmail.com lub przez grupę.


Język angielski

11th May 2020

Topic: Language focus- exercises.

1.                 Powórz słownictwo z działu 14 https://www.pearltrees.com/jdysy/s-ownictwo/id31904382#item304577660

2.                 Uzupełnij ćw. 1, 2 i 3 z z załącznika na poczcie– odpowiedzi zapisz w zeszycie. Skorzystaj ze wskazówek.

 

13th May 2020

Topic: Listening. Słuchanie.

 

1.                 Posłuchaj nagrania: https://www.pearltrees.com/jdysy/s-uchanie-listening/id31377255#item300951488/l704 Wykonaj ćwiczenia pod nagraniem https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/weekend  oraz https://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/listening/intermediate-b1-listening/weekend

2.                 Posłuchaj nagrania https://www.pearltrees.com/jdysy/s-uchanie-listening/id31377255#item301750243/l416 i uzupełnij luki. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

 

14th May 2020

Topic: Language focus – exercises.

1.Powórz słownictwo  https://www.pearltrees.com/jdysy/s-ownictwo/id31904382#item304587554

2. Uzupełnij ćw. 4, 5 i 6 z z załącznika na poczcie – odpowiedzi zapisz w zeszycie. Przetłumacz wyrazy w nawiasie. Skorzystaj ze wskazówek.  

 

W razie pytań proszę o kontakt- email justyna.dysy@gmail.com lub przez grupę.