Zespół Szkolno - Przedszkolny w Sokolnikach
 
 
pajacyk  
 


Rok szkolny 2018/2019

 100 lat niepodległości
9 listopada o godzinie 11.11 
bijemy "Rekord dla Niepodległej"
 
 
       11 listopada jest szczególnym dniem dla wszystkich Polaków, a zwłaszcza w tym roku, gdy możemy świętować setną rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości. Przygotowania do tej uroczystości zaczęły się w naszej szkole już wcześniej. Uczniowie tworzyli gazetki, pisali wiersze poświęcone Tej, która "nie zginęła".
        W piątek, 9 listopada, wszyscy udaliśmy się na uroczystą mszę, po której wraz z zaproszonymi mieszkańcami Sokolnik, pragnącymi towarzyszyć nam w tym szczególnym dniu, wzięliśmy udział w akademii przygotowanej przez naszych uczniów. Rozpoczął ją o godzinie 11.11 wspólnie odśpiewany czterozwrotkowy hymn Polski, po którym uczniowie zabrali nas w "krótką podróż do przeszłości", aby ukazać drogę naszej kochanej Ojczyzny do odzyskania niepodległości.
        Na koniec wszyscy odśpiewali kilka piosenek bliskich sercu każdego Polaka.
        Był to piękny dzień, pełen radości i wzruszeń, których dostarczyli nam także ci najmłodsi - nasze przedszkolaki, odpowiadając chórem na pytania z wiersza W. Bełzy "Katechizm polskiego dziecka".
        "- Kto ty jesteś?
         - Polak mały ........" zabrzmiało jak nigdy dotąd. Jak powiedział jeden z naszych gości; "aż poczułem ciarki". Myślę, że  w tamtej chwili wszyscy to czuliśmy - radość i dumę z bycia Polakiem.
 
 


 
 
Jak co roku uczniowie Naszej Szkoły biorą udział 
w Wojewódzkich Konkursach Przedmiotowych.
Do kolejnego etapu konkursu z matematyki zakwalifikował się uczeń klasy 8 - Dominik Kusaj.
Życzymy powodzenia!
Kolejny sukces Dominika!
Przeszedł rejonowy etap Wojewódzkiego Konkursu 
z matematyki i zakwalifikował się do kolejnego 
już ostatniego etapu. 
Gratulujemy!
     
         

27 października 2017 roku w MDK w Poraj zostały wręczone nagrody dla uczestników konkursu plastycznego "BARWY JESIENI NA JURZE".
Naszą szkołę reprezentowali uczniowie klasy I Szkoły Podstawowej:
Magdalena Beleć - II miejsce
Bartosz Łapaj - wyróżnienie 
Martyna Napora - wyróżnienie

               


            




               
18 października 2017 roku uczniowie naszej szkoły wybrali się do MDK w Myszkowie na spektakl pt. "Karolcia". Przedstawienie bardzo się wszystkim podobało. 
Po spektaklu uczniowie wybrali się do Muzeum faktury słodyczy "Hokus Pokus" 
w Żarkach. Dzieci brały udział w warsztatach robienia lizaków. 
Panuje tam baśniowy klimat. Wszyscy świetnie się bawili.
 
                          
                   
             



 
  
        Dnia 19 października 2017 roku w naszej szkole odbyła się próbna ewakuacja. Głównym celem przeprowadzonych ćwiczeń było zapoznanie uczniów i pracowników szkoły z praktycznym zastosowaniem procedur dotyczących zachowania się w przypadku wybuchu  pożaru lub powstania innego zagrożenia dla życia i zdrowia. Dokładnie o godzinie 9.00, po usłyszeniu sygnału alarmowego, nauczyciele wraz z uczniami udali się drogami ewakuacyjnymi do punktu zbiórki, którym jest boisko szkolne. Na boisku nauczyciele złożyli meldunek prowadzącemu ewakuację - Dyrektorowi szkoły Leszkowi Kaweckiemu. Okazało się, że wszyscy bezpiecznie opuścili szkołę. W akcji brali udział wszyscy przebywający na terenie szkoły, tj.: Dyrektor, nauczyciele, uczniowie, pracownicy administracji i obsługi. Łącznie ewakuowano: 120 uczniów, 10 nauczycieli, 5 pracowników obsługi.
         Głównym celem ćwiczenia było zapoznanie uczniów i pracowników szkoły z zastosowaniem procedur dotyczących zachowania w przypadku wybuchu pożaru lub powstania innego zagrożenia dla ich życia lub zdrowia, sprawdzenie skuteczności przyjętej metody alarmowania o zagrożeniu, sprawdzenie umiejętności powiadamiania o zagrożeniu służb ratunkowych, a także sprawdzenie przestrzegania zasad ewakuacji.
             Nad sprawnym przebiegiem ewakuacji czuwali mł. bryg. inż. Andrzej Wróbel i kpt. mgr inż. Adrian Janoska z Państwowej Straży Pożarnej w Myszkowie.
        Po przeprowadzonej kontroli budynku informacja o stanie ewakuacji przekazana została Dyrektorowi szkoły, który odwołał alarm i uczniowie wrócili na lekcje. Ewakuacja przebiegła sprawnie i bez paniki.









Ślubowanie pierwszaków

10 października 2017 roku w Szkole Podstawowej w Sokolnikach odbyło się uroczyste pasowanie pierwszaków na uczniów. W tym dniu do braci szkolnej dołączyli następujący uczniowie:
Magdalena Beleć
Bartosz Dub
Bartosz Łapaj
Szymon Majewski
Martyna Napora
Julia Podsiadła







W dniu 21 września 2017 roku uczniowie klasy siódmej oraz drugiej i trzeciej gimnazjum w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Sokolnikach wyjechali na wycieczkę. Celem wycieczki były pokazy doświadczeń fizycznych na Uniwersytecie Śląskim oraz seans z astrofizyki w Planetarium w Chorzowie. 
W czasie pokazów doświadczeń fizycznych uczniowie obserwowali i brali czynny udział w doświadczeniach dotyczących temperatury i jej pomiaru. Obserwowali min. skroplenie tlenu, parowanie azotu i właściwości kilku innych pierwiastków. 
Z uniwersytetu Śląskiego grupa wycieczkowa pojechała do planetarium. Uczniowie brali tam udział w dwugodzinnym seansie dydaktycznym. Uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy o gwiazdozbiorach, planetach i Układzie Słonecznym.


 
 


W maju 2017 w naszej szkole gościliśmy Grupę Artystyczną REKONSTRUKTO. Artyści zaprezentowali nam przedstawienie pt. "Rzymskie imperium i tradycje antyku".  
  
 


 
         W październiku 2016 roku odbyły się w naszej szkole uroczystości związane z przyjęciem nowych uczniów do klas pierwszych. 

       W ślubowaniu przedszkolaków i klasy I wzięli udział rodzice, uczniowie  szkoły podstawowej oraz bohaterowie tego dnia, czyli przedszkolaki i pierwszoklasiści. Wszystkie dzieci zaprezentowały bogaty program artystyczny budząc wielki aplauz i radość dorosłych. 
 
 







     Z okazji pasowania w gimnazjum zorganizowana została dyskoteka, która rozpoczęła się konkurencjami przygotowanymi przez starsze koleżanki i kolegów.



      Na uroczystość ślubowania i pasowania czeka z pewnością niejeden pierwszoklasista - w końcu to moment, w którym staje się on członkiem szkolnej społeczności, zyskuje prawa i obowiązki - obiecuje pilnie się uczyć, szanować innych i pomagać słabszym.


 
W dniu 11 października 2016 roku w naszej szkole odbyło się szkolenie w ramach Narodowego Programu Antyterrorystycznego na lata 2015 - 2918. Przeszkoleni zostali uczniowie klasy V i VI  szkoły podstawowej oraz uczniowie gimnazjum.
 
 
 


 
 
Dnia 14 kwietnia 2016 roku na terenie Przedszkola w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Sokolnikach odbył się konkurs logopedyczny, w którym uczestniczyły dzieci objęte terapią logopedyczną. Przedszkolaki miały do wykonania zadania z zakresu sprawności aparatu oddechowego, motoryki narządów mowy oraz słuchu. Były to m.in. zawody w puszczaniu baniek mydlanych, szukanie dzwoniącego budzika - "gdzie jest budzik?", mecz - "traf piłką do bramki", jedzenie słonych paluszków bez użycia rąk, szukanie przedmiotów zaczynających się określoną głoską - "idziemy na zakupy", przenoszenie papierowych chmurna słońce za pomocą rurek. Dzieci wykonały zadania na wyrównanym poziomie. W nagrodę otrzymały upominki dyplomy za wytrwałą pracę oraz poczynione postępy w terapii logopedycznej.
 
 
 
                  
 
 

 
"Czerwony Kapturek"
 
Dnia 22 kwietnia 2016 roku w naszej szkole odbyło się przedstawienie "Little Red Riding Hood", czyli Czerwony Kapturek w języku angielskim. Przedstawienie dla naszych przedszkolaków pod kierunkiem pani Magdaleny Raczek przygotowali uczniowie klasy II i III szkoły podstawowej. Młodzi aktorzy zaprezentowali humorystyczną wersję popularnej bajki, wygłaszając swoje kwestie po angielsku. Po spektaklu, wszyscy uczniowie mieli czas na wspólną zabawę i integrację.
 
 
 

 

 

 
W XX Gminnym Przeglądzie Kolęd, który odbył się 11 stycznia 2016 roku, uczniowie Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Sokolnikach wyśpiewali następne nagrody:
 
 
Kategoria:
 
Przedszkola - I miejsce Agata Idziak
 
Szkoła Podstawowa klasy I-III
                               -I miejsce Piotr Paluch
                                  klasy IV-VI
                               - wyróżnienie Mateusz Idziak
 
Gimnazja  - I miejsce Wiktoria Szczepanek
                 III miejsce Kamila Madej
 

Gminny konkurs plastyczny o tematyce przeciwdziałania uzależnieniom
 
III miejsce - Karolina Popiół
III miejsce - Patrycja Łapaj
wyróżnienia: Chwastek Piotr
                       Wiktoria Kostrzejowska
Pozostali uczestnicy konkursu: Klaudia Lis, Dominika Lis, Anna Kamyk, Aleksandra Popiół, Kamila Lis, Patrycja Maligłówka
 

 
MIKOŁAJKI 2015
 

 
 
 
 
 
 


 
24 listopada w naszej szkole odbyły się ćwiczenia z ewakuacji uczniów i pracowników szkoły na wypadek zagrożeń. Ćwiczenia ewakuacyjne wynikają z przepisów prawa o ochronie przeciwpożarowej. Ich celem było praktyczne sprawdzenie znajomości zasad ewakuacji z budynku przez uczniów i pracowników szkoły w przypadku zaistnienia zagrożenia wywołanego pożarem lub innymi sytuacjami awaryjnymi. Akcja przeprowadzona była bardzo sprawnie. Od momentu wszczęcia alarmu o zagrożeniu do chwili zebrania wszystkich uczniów przed szkołą upłynęło mniej niż 10 minut.
 
 
 
 
 

 
 
20 listopada policjantka z myszkowskiej komendy policji gościła w naszym gimnazjum. Specjalnie dla uczniów mundurowa przeprowadziła lekcję o odpowiedzialności i bezpieczeństwie. Podczas spotkania poruszone zostały zagadnienia dotyczące narkotyków i dopalaczy jak również tragicznych skutków ich zażywania oraz odpowiedzialności prawnej nieletnich, uświadamiając im, jak istotną rolę w ich życiu odgrywa podejmowanie właściwych decyzji. Młodzi słuchacze uzyskali również wiedzę na temat demoralizacji, szczególnie jej przejawów oraz sposobów przeciwdziałania. Przedstawiono tez przykłady sytuacji występujących na terenie szkół, w wyniku których uczniowie maja problemy z prawem. Była też dyskusja, podczas której uczestnicy mieli okazję wymienić spostrzeżenia na temat nurtujących problemów, zarówno w szkole jak poza nią. Na zakończenie prowadząca zachęcała młodzież do udziału w kampanii śląskiej policji "Nie reagujesz - akceptujesz".
 
 
 
 
 

 
 

Niezwykła lekcja Mitologii

Klasa 5 przeżyła niedawno niezwykłą lekcję mitologii. Sala zamieniła się w tym dniu w grecki Olimp, na którym pojawiła się cała gromada bogów.
 
 
 
 
 

Można było zobaczyć piękną Afrodytę. Pojawiła się też bogini ogniska domowego – Hestia. Olimp odwiedzili także Ares – bóg wojny, Apollo – uważany za boga piękna i Hera – opiekunka rodziny. Każdy z nich opowiedział swoją historię oraz zaprezentował strój i własnoręcznie przygotowane atrybuty.

 

 Tak przyjmowaliśmy uczniów klas I do społeczności naszej szkoły w roku szkolnym 1015/2016
 
Szkoła Podstawowa
 
 
 
 
 
 
Gimnazjum
 
 
 
 
 
 
 
 



W I Gminnym Konkursie Wiedzy  o Świętym Janie Pawle II, który był pod hasłem: ,,Jan Paweł II w drodze do świętości''. Ze Szkoły w Sokolnikach w konkursie brało udział troje uczniów: Eryk Lipski, Zuzanna Okulińska i Dominik Kusaj. Pierwsze miejsce w tym konkursie z Gimnazjum zajął Eryk Lipski. Miejsce drugie w przedziale klas IV - VI  Dominik Kusaj.
 
W tym samym dniu miało też miejsce rozstrzygnięcie wyników z I Gminnego Konkursu Plastycznego, który był pod hasłem: ,, Jan Paweł II - droga do świętości''. Z naszego gimnazjum w tym konkursie brali udział następujący uczniowie: Karolina Popiół, Aleksandra Popiół, Klaudia Lis, Łapaj Wiktoria, Kamila Lis. Karolina Popiół zajęła I miejsce, Aleksandra Popiół III miejsce. Uczennice wyróżnione to: Klaudia Lis i Wiktoria Łapaj. Natomiast ze szkoły podstawowej udział wzięli następujący uczniowie: Kornelia Frej, Karina Lipska, Jowita Wójcik, Karol Golik, Kamil Golik, Klaudia Galas. Pierwsze miejsce zajęła Kornelia Frej oraz wyróżnienie otrzymała Karina Lipska.
 
Konkurs odbył się w Gminnym Ośrodku Kultury w Niegowie dnia 16 października 2015r. Była to uroczystość upamiętniająca wybór Kardynała Karola Wojtyły na Stolice Piotrową.
 
 
 
 
 
 
 

 
Dni otwarte w Zespole Szkół  im. Władysława Szafera
w Złotym Potoku
 
 
 
 
 
 

 

     25 listopada 2014  roku podczas zebrania z rodzicami uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej w Sokolnikach przedstawili swoje projekty z języka angielskiego, które stały się owocem szkolenia odbytego przez nauczycielkę Ewę Kawecką w Madrycie w marcu tego roku. Szkolenie dotyczyło rozwijania kreatywności przez metodę pracy w grupie. Podczas pracy nad projektem uczniowie i uczennice uczyli się jak skutecznie pracować w grupie dla dobra wspólnego i odpowiedzialności za nie oraz rozwijali swoje umiejętności interpersonalne. Była to dla nich okazja, aby pochwalić się swoimi umiejętnościami językowymi prezentując swoje plakaty w języku angielskim. W role najlepszych piłkarzy wcielili się Dawid Trynda (Robert Lewandowski), Kamil Golik (Cristiano Ronaldo), Paweł Rogalski (Lionel Messi) i Karol Golik (Neymar) wraz redaktor, w którą wcielila się Klaudia Galas. Zwierzątka domowe przedstawiły Natasza Błoch (papugę) i Klaudia Galas (psa) a role dzikich zwierząt odegrały Monika Adamczyk (tygrysa) i Kinga Haładus (słonia). Prezentacje bardzo podobały się wszystkim oglądającym, którzy byli pod wielkim wrażeniem umiejętności plastycznych i językowych uczniów.   

 










 
 




   W listopadzie w naszej szkole jest zawsze uroczyście i patriotycznie. Wiemy dlaczego - bo obchodzimy Święto Odzyskania Niepodległości.

        W tym roku jeszcze bardziej uroczyście ponieważ nasza szkolna akademia poświęcona została wielu ważnym rocznicom wydarzeń historycznych, które przypadły na 2014 rok.   

      Mówiono więc o  insurekcji Kościuszkowskiej, I wojnie światowej, powstaniu Legionów Piłsudskiego, powstaniu śląskim, bitwie pod Monte Cassino, powstaniu warszawskim.
  Były fakty historyczne, pieśni patriotyczne, ciekawostki. W przedstawieniu udział wzięli uczniowie klas I-III oraz IV, V i VI szkoly podstawowej. Wszyscy zaprezentowali się wspaniale, czego dowodem były owacje publiczności na stojąco.
       Dopełnieniem tekstu były zdjęcia, obrazy, teksty pieśni zaprezentowane w formie prezentacji. Nie zapomniano o dekoracji i roli światła, które specjalnie zostało przyciemnione. Uroczystość była hołdem składanym wszystkim, którzy zmagali się o wolność i suwerenność Polski oraz doskonałym źródłem wiedzy. 
         





 
 
 
 

Agencja  Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa

na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach

      Kolejnym przystankiem akcji kamizelkowej prowadzonej przez Śląski OR był powiat myszkowski. Tym razem kamizelki odblaskowe z logo ARiMR poprawiły bezpieczeństwo dzieci ze szkół Sokolnikach.
        W naszej szkole przybyłych gości powitała Danuta Suszalska Dyrektor Szkoły, grono pedagogiczne oraz uczniowie. Pierwszy zabrał głos Stanisław Gmitruk, następnie Małgorzata Gałuszka. Przypomnieli uczniom o roli kamizelek odblaskowych w drodze do i ze szkoły. Jednocześnie korzystając z okazji przybliżyli dzieciakom  rolę i zakres działań jakimi zajmuje się ARiMR. W akcję kamizelkową włączyła się również Komenda Powiatowa Policji w Myszkowie. Pogadankę o bezpieczeństwie pieszych, rowerzystów wygłosił aspirant Sebastian Kozioł. Prelekcję dotyczącą bezpiecznego poruszania się dzieci na drogach połączył z interaktywną zabawą. Połączenie to okazało się bardzo trafne, gdyż dzieci ochoczo dzieliły się swoją wiedzą przez co mogły naocznie stwierdzić jak ważną rzeczą jest bycie widocznym - bezpiecznym.Na koniec Stanisław Gmitruk, Małgorzata Gałuszka oraz aspirant Sebastian Kozioł rozdali kamizelki. Zwieńczeniem wizyty w szkole w Sokolnikach była pamiątkowa kamizelkowa fotografia.


 


W  Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Sokolnikach od 1 września 2014 roku do 30 czerwca 2015 roku realizowane będą dwa projekty:

- w Szkole Podstawowej pod nazwą "Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół podstawowych gminy Niegowa".
Celem projektu jest:
*  wyrównanie szans edukacyjnych uczennic i uczniów szkoły podstawowej,
* wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie kompetencji kluczowych,
* rozwinięcie umiejętności uczniów poprzez zapewnienie dostępności do zajęć pozalekcyjnych,
* zmniejszenie barier psychologicznych związanych z nauką,
* zmniejszenie deficytów rozwoju fizycznego uczniów poprzez aktywność fizyczną i podniesienie świadomości prowadzenia zdrowego stylu życia,
* poszerzenie posiadanej wiedzy i zainteresowań uczniów uzdolnionych.
 
-w Gimnazjum "Gimnazjaliści na start".
Celem projektu jest:
* wyrównanie dysproporcji edukacyjnych u uczennic i uczniów poprzez objęcie ich programem rozwojowym służącym zwiększeniu szans edukacyjnych i zawodowych,
* wyrównywanie szans edukacyjnych z zakresu kompetencji kluczowych,
* rozwinięcie umiejętności uczniów poprzez zapewnienie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych i pozaprogramowych zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami,
* wzrost świadomości wyboru ścieżki edukacyjno - zawodowej,
* zmniejszenie barier psychologicznych związanych z nauką. 
Projektem objęci są wszyscy uczniowie i uczennice ze Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Zespole szkolno - Przedszkolnym w Sokolnikach.

 

PROJEKTY  EDUKACYJNE

 

W roku szkolnym 2013/2014 gimnazjaliści klasy II stanęli przed nowym wyzwaniem. Mają oni obowiązek udziału w realizacji projektu gimnazjalnego, który został zdefiniowany jako zespołowe, planowe działanie uczniów, mające na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod. 
Ustalono tematykę i uczniowie dobrali się w grupy projektowe. 
Wszystkie grupy sumiennie i efektywnie pracowały. Każda grupa zakończyła swoją pracę publiczną prezentacją, w obecności zaproszonych nauczycieli oraz rodziców.

Uczniowie wybrali następujące tematy do realizacji:
1. Śladami wybranych noblistów z dziedziny chemii.
2. Piastowie na tronie Polski.
3. Husaria w skrzydłach chwały.
4. Porównanie architektury romańskiej i gotyckiej.
5. Planety Układu Słonecznego.
6. Murale w Północnej Irlandii, żywe lekcje historii.

 

W Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Sokolnikach w okresie od 1 października 2013 r. do 31 grudnia 2013 r. realizowany był projekt: "e-edukacja@ w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Sokolnikach - kompetencje nauczycieli do kształcenia multimedialnego".

Projekt był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 
Ogólne cele i założenia projektu to zwiększenie kwalifikacji nauczycieli i nauczycielek Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Sokolnikach do kształcenia multimedialnego z wykorzystaniem Technologii Informacyjno Komunikacyjnej (TIK), poprzez realizację szkolenia w zakresie metodyki kształcenia multimedialnego, stacjonarnego i niestacjonarnego z wykorzystaniem platformy e-learning.
 
Szkolenie obejmowało: moduł poświęcony potrzebie stosowania TIK w dydaktyce, moduł zajęć praktycznych, tworzenie scenariuszy lekcji z wykorzystaniem platformy e-learning wspomaganych prezentacją multimedialną, podręcznikiem multimedialnym, sztukę prezentacji, ewaluację lekcji multimedialnej.
 
Zajęcia stacjonarne były prowadzone w pracowni komputerowej z dostępem do Internetu z wykorzystaniem zakupionych 2 laptopów, projektora oraz tablicy interaktywnej (tablica jest własnością szkoły zakupiona wcześniej). Zajęcia były prowadzone w oparciu o zakupione i umieszczone na platformie materiały szkoleniowe: interaktywny kurs e-learning i materiały w formie papierowej.
 
Wdrożoną platformę można implementować do innych działań, m.in. możliwe jest jej zastosowanie w kontaktach nauczyciel - uczeń - rodzic, do prowadzenia elektronicznego dziennika lekcyjnego oraz powtórzeń materiału (lekcji metodą e-learning).
 
     
 
 
 

 
 
 

                              

W związku  z art. 2 ustawy z dnia 30 sierpnia 2013 roku o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz o zmianie niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r. poz 1265) w szkole przeprowadzono ankiety . Ankiety dotyczyły stanu przygotowania szkół na przyjęcie pierwszoklasistów , w tym sześciolatków. A oto wyniki przeprowadzonych w naszej szkole ankiet.




















ANKIETA DLA ZESPOŁU SZKOLNO-PRZEDSZKOLNEGO - SZKOŁA FILIALNA W BLIŻYCACH

Szanowna(y) Pani(e),
Chcielibyśmy poznać Pani(a) opinię o przygotowaniu szkoły do pracy z młodszymi uczniami klas I. Pani(a) opinia stanowi ważną informację dla MEN i zostanie wykorzystana w przygotowaniu materiałów informacyjnych o szkołach dla rodziców 6 latków, co pomoże w wyborze odpowiedniej placówki dla dziecka.

1. W jakim stopniu, Pani(a) zdaniem, szkoła ma przygotowane pomieszczenia i pomoce dydaktyczne do pracy z 6 - latkami w klasie pierwszej?

a. w stopniu bardzo dobrym

b. w stopniu dobrym

c. w stopniu dostatecznym

d. nie jest przygotowana

2. W jakim stopniu, Pani(a) zdaniem, szkoła ma przygotowanych nauczycieli do pracy w klasie pierwszej?

a. w stopniu bardzo dobrym

b. w stopniu dobrym

c. w stopniu dostatecznym

d. nie jest przygotowana

3. W jakim stopniu, Pani(a) zdaniem, szkoła ma przygotowane miejsca do zabawy i wypoczynku (część rekreacyjna, boisko, świetlica itp.)?

a. w stopniu bardzo dobrym

b. w stopniu dobrym

c. w stopniu dostatecznym

d. nie jest przygotowane

4. Jak nauczyciele prowadzą zajęcia edukacyjne w klasach pierwszych?

a. w sposób tradycyjny (zajęcia w ławkach, lekcje 45 minutowe itp.)

b. w sposób elastyczny – różny czas zajęć edukacyjnych

5. Proszę wybrać określenia opisujące pracę świetlicy dla najmłodszych uczniów w Pani(a) szkole.

a. grupy nie większe niż 25 uczniów

b. dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania dzieci w czasie pobytu w świetlicy

c. dodatkowe zajęcia o charakterze terapeutycznym i relaksacyjnym

d. indywidualne wspieranie dzieci w nauce

6. Proszę wybrać określania opisujące zaplecze socjalne dla najmłodszych uczniów w Pani(a) szkole.

a. wydzielone miejsce w szkole dla klas I - III

b. wydzielone i wyposażone w pomoce miejsce zabaw i rekreacji podczas podstawowej pracy szkoły

c. oddzielne i wyposażone w pomoce miejsce zabaw i rekreacji na boisku szkolnym

7. Proszę wybrać określenia opisujące serwowanie posiłków dla najmłodszych uczniów w Pani(a) szkole.

a. funkcjonuje stołówka

b. szkoła zapewnia posiłki dzieciom korzystając z cateringu

c. ciepłych posiłków nie ma, istnieje możliwość innego wyżywienia

d. szkoła nie organizuje wyżywienia uczniom najmłodszych klas

8. Proszę wybrać określenia opisujące proces łagodnego przejścia z przedszkola do szkoły.

a. Długość okresu adaptacji zależy od potrzeb dzieci

b. W zajęciach adaptacyjnych biorą udział rodzice dzieci

c. Informacje o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole są wytycznymi do pracy w klasie pierwszej

9. Jak ocenia Pan(i) komunikację między nauczycielami a rodzicami dzieci w najmłodszych klasach?

a. jest bardzo dobra

b. jest dobra

c. jest różna i dobra i zła

d. nie jest najlepsza

e. jest zdecydowanie zła

10. Czego Pani/a zdaniem oczekują najczęściej od szkoły rodzice dzieci 6 letnich?

a. dobrej opieki i zapewnienia bezpieczeństwa w szkole

b. ciekawej oferty edukacyjnej zaspokajającej potrzeby edukacyjne dzieci

c. indywidualizowania pracy z dziećmi odpowiednio do ich potrzeb rozwojowych

d. rozwijania takich cech jak zdyscyplinowanie, dobre zachowanie

e. kształtowanie umiejętności współpracy w grupie i wzajemnego wspierania się w nauce

f. swobody w rozwijaniu zainteresowań dzieci, możliwości ich aktywnego działania






                      Aktywnie po zdrowie



     Klasa III 
Szkoły Podstawowej przystąpiła do ogólnopolskiego Konkursu "Aktywnie

Po Zdrowie" pod hasłem "Zdrowo jem, więcej wiem!". Jest on organizowany przez Fundację

Banku Ochrony Środowiska z siedzibą w Warszawie. Drużyna nazywała się Sokolniki 3 i wraz ze swoją panią Bożeną Dzieżą wzięła udział w edycji jesiennej w/w konkursu.

      W ramach konkursu zostały przeprowadzone dwa zajęcia: "Wybieram zdrowie i zdrowe odżywianie", "Cukier? Nie, dziękuję." Miały one na celu rozwinięcie hasła przewodniego "Zdrowo jem, więcej wiem". Uświadomiły uczniom/uczennicom rolę właściwego stylu życia w trosce o zdrowie i dobre samopoczucie. Przypomniały, że jedzenie słodyczy prowadzi do otyłości oraz wywołuje wiele chorób. Zachęcały dzieci
do podjęcia decyzji o zmianie nawyków żywieniowych. Uczyły odpowiedzialności za swoje zdrowie. Na jednym z tych zajęć dzieci samodzielnie przygotowały dla siebie zdrowe i urozmaicone śniadanie.
    Odbyły się również trzy konkursy:
1. Zdobywamy odznakę Super Kucharza - za najlepszą zdrową modyfikację zestawu śniadaniowego. Odznakę otrzymała Zuzia Okulińska. Pozostałe modyfikacje również były ciekawe.
2.  Przygotowanie pisemka zachęcającego do zrezygnowania ze słodyczy na rzecz owoców, warzyw,
pestek i orzechów.
     Dzieci samodzielnie lub z pomocą rodziców przygotowały ciekawe gazetki. Zawierały one zagadki, krzyżówki, rebusy, przepisy na sałatki warzywne i owoce.
Występowały w nich ciekawe hasła np:
- Jedz warzywa, ruszaj się, nie dopadnie choroba Cię!
- Wypij mleko, zgryź orzeszka, będziesz zdrowy jak rybeczka!
- Żeby zdrówko mieć, trzeba owoce i warzywa jeść!
- Słodyczom powiedz: Nie! To bomba kaloryczna!
- Owoce, warzywa to zdrowie!
Najciekawsze pisemko wykonał Piotr Chwastek i Adrian Madej.
3. Najciekawsza gra terenowa. Grę przeprowadziliśmy na podwórku szkolnym. Najpierw mieliśmy
zebrać dużo szyszek, leżących pod drzewami na placu szkolnym. Następnie podzieliliśmy szyszki po równo dla każdego dziecka. Potem odbył się konkurs rzutów do celu, którym był duży kamień. Na koniec bawiliśmy się w berka. Zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do klasy.  
     W przebiegu konkursu brali również czynny udział rodzice. Pomagali dzieciom wykonywać zadania konkursowe. Zachęcali do aktywnego trybu życia i starali się przygotowywać dla swoich pociech zdrowe posiłki. W ramach Forum Zdrowia dla Rodziców zostały przeprowadzone pogadanki i wręczone rodzicom przygotowane materiały w formie ulotek:
1. "Jak pomóc dziecku być zdrowym?"
2. "Planowanie posiłków - zasady i błędy".
Rodzice chętnie  korzystali ze strony internetowej konkursu www.aktywniepozdrowie.pl gdzie w dziale "Ruch to życie - Rodzinna aktywność fizyczna", znajdują się opisy nieskomplikowanych, ale atrakcyjnych gier opracowanych z myślą o wspólnych zabawach rodziców z dziećmi. W dziale "Przepisy" są ciekawe przepisy kulinarne na zdrowe i smaczne dania.
     W edycji jesiennej konkursu wzięło udział 436 drużyn z klas III, z całej Polski. Nasza drużyna Sokolniki 3 zajęła 29 miejsce. Jest dla nas duże zadowolenie i satysfakcja. Cieszymy się ogromnie. Jednak największym pożytkiem z uczestnictwa w tym konkursie jest to, że dzieci dowiedziały się wiele ciekawostek na temat zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia.

 

      

   

 
          
 

 

 

 
 
W marcu 2009 r. szkoła rozpoczęła realizację  projektu
 
,,Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów gminy Niegowa  poprzez rozwój kompetencji kluczowych 
 
  

                                         

 

- realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w  ramach  Europejskiego  Funduszu  Społecznego będzie trwał 2 lata.

   Uczestnikami projektu są uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów z terenu Gminy Niegowa, dla których zorganizowano  zajęcia dodatkowe wyrównujące kompetencje kluczowe. Są to min. zajęcia wyrównawcze i rozwijające z matematyki, informatyki, przyrody, języka angielskiego i  języka niemieckiego, chemii, biologii,  fizyki i geografii oraz wychowania fizycznego.

   W ramach projektu zostaną zakupione specjalistyczne pomoce, takie jak: tablice multimedialne, rzutniki na folię do każdej szkoły oraz mikroskopy do gimnazjów.

Głównymi celami projektu są :

a) poprawa dostępu oraz umiejętności korzystania z różnego rodzaju form poznawczych współczesnego świata,
b) wykorzystania technologii multimedialnych,
c) korzystania z różnego rodzaju źródeł informacji,
d) wykorzystanie programów i technik komputerowych,
e) zmniejszenie deficytów z zaburzeniami funkcji wzrokowych, koordynacji wzrokowo-ruchowej, spostrzegawczości i zapamiętywania powodujących trudności w pisaniu i czytaniu
f) wykształcenie odpowiednich technik czytania i pisania, porozumiewania się w języku ojczystym
g) wyrównanie szans w zakresie porozumiewania się w języku obcym
h) wprowadzenie zajęć z dodatkowego języka obcego w gimnazjach
i) zajęcia wyrównawcze i rozwijające z języka obcego nauczanego.
j) realizacja zajęć rozwijających oraz matematycznych  co długofalowo powinno wpłynąć na podniesienie wyników egzaminów zewnętrznych
k) wprowadzenie dodatkowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych oraz rozwijających z przyrody, biologii, chemii, fizyki
l) wdrożenie kół technicznych, przedsiębiorczości, europejskich
   Wprowadzenie zajęć dodatkowych zminimalizuje zjawiska patologiczne poprzez wskazywanie form aktywnego i pożytecznego spędzania wolnego czasu, wpłynie na kształtowanie charakteru poprzez zdobywanie wspomagania intelektualnego, wyrabianie motywacji do podejmowania wysiłku, poszukiwania własnych mocnych stron.
 

   1 kwietnia 2009 r. nasza szkoła przystąpiła do Projektu Edukacyjnego
 
"Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy"
 
współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
 
Głównym celem projektu, nazywanego również Projekt Pierwszaki jest
- wdrażanie elastycznego modelu edukacji, dostosowanie do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia
- wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera.
 
   Praca z dziećmi jest prowadzona podczas zajęć obowiązkowych oraz na zajęciach dodatkowych w I klasie szkoły podstawowej, w trzech etapach:
- I etap - od 01.04.2009 r. do 20.12.2009 r. -  zajęcia prowadzi p. Aleksandra Musialska
- II etap - od 01.12.2009 r. do 20.06.2010 r. -  zajęcia prowadzi p. Bożena Dzieża
- III etap - od 01.12.2010 r. do 20.06.2011 r. - zajęcia prowadzi p. Małgorzata Jędruszek.
 
   Realizacja projektu stwarza warunki wszechstronnego rozwoju dziecka. Do tego celu w naszej szkole została stworzona "klasopracownia" w której zostały zorganizowane trzy Dziecięce Ośrodki Zainteresowań. Powstały one na bazie zestawu środków dydaktycznych, które wyzwalają zainteresowania oraz rozwijają zdolności i umiejętności uczenia się zgodnie z indywidualnym rytmem i profilem inteligencji. Wszystkie pomoce dydaktyczne, które szkoła otrzymała są doskonałym narzędziem do pracy z dziećmi.
Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem wśród naszych uczniów, poszerza ich zainteresowania i zdolności muzyczne, sportowe, aktorskie i plastyczne. Stopniowo wyłaniają się wśród dzieci wspaniałe "talenty"
 

  
Szkoła Podstawowa przystąpiła do programu rządowego
 
Otrzymaliśmy pomoce dydaktyczne stwarzające możliwość organizacji zabaw ruchowych. Aby zapewnić najmłodszym uczniom właściwy rozwój psychofizyczny, szkolne miejsce zabaw wyposażyliśmy w przyrządy pozwalające na zaspokojenie przez dzieci potrzeby ruchu. Są tam przyrządy do ćwiczeń, duże miękkie piłki, materace do zabaw, tory przeszkód itp.
   Szkoła otrzymała również pomoce spełniające funkcje edukacyjne oraz pozwalające na rozwijanie uzdolnień i zainteresowań, ale jednocześnie umożliwiające odpoczynek i wyciszenie