­čęÁ­čĺÖ­čĺÜ┼Üwiatowy Dzie┼ä ┼Üwiadomo┼Ťci Autyzmu­čęÁ­čĺÖ­čĺÜ

┼Üwiatowy Dzie┼ä ┼Üwiadomo┼Ťci Autyzmu to ┼Ťwi─Öto obchodzone corocznie 2 kwietnia, maj─ůce na celu podnoszenie ┼Ťwiadomo┼Ťci spo┼éecznej na temat autyzmu.
W naszej szkole, z tej okazji, przygotowano wystaw─Ö z najwa┼╝niejszymi informacjami odno┼Ťnie trudno┼Ťci, z jakimi zmagaj─ů si─Ö osoby dotkni─Öte tym zaburzeniem.

Nauczyciele w klasach przeprowadzili warsztaty pod has┼éem ÔÇ×Spektrum autyzmu. Spektrum mo┼╝liwo┼ŤciÔÇŁ, podczas kt├│rych odby┼éa si─Ö projekcja film├│w ÔÇ×Amazing things happenÔÇŁ, w kt├│rym zobrazowano czym jest autyzm, jak wygl─ůda ┼Ťwiat oczami autysty oraz do┼Ťwiadczenia sensoryczne. Dla starszych uczni├│w r├│wnie┼╝ wy┼Ťwietlono wypowiedzi s┼éynnych os├│b posiadaj─ůcych diagnoz─Ö autyzmu m.in. MATA- s┼éynny polski raper, piosenkarz, tw├│rca tekst├│w.

Na koniec ca┼éa spo┼éeczno┼Ť─ç szkolna mia┼éa wykona─ç zadanie pt. ÔÇ×Malowanie naszej unikalnej przygodyÔÇŁ. Uczniowie wok├│┼é symbolu niesko┼äczono┼Ťci, kt├│ry ozdobili wed┼éug w┼éasnego pomys┼éu, mieli narysowa─ç swoje ulubione rzeczy, kt├│re kochaj─ů robi─ç lub z kt├│rymi si─Ö identyfikuj─ů. To zadanie mia┼éo na celu wyra┼╝enie przez dzieci w┼éasnej kreatywno┼Ťci jednocze┼Ťnie k┼éad─ůc nacisk na ide─Ö, ┼╝e ka┼╝dy z nas jest wyj─ůtkowy i r├│┼╝ny, tak jak symbol niesko┼äczono┼Ťci. Dodatkowo by┼éa to okazja do rozmowy o r├│┼╝norodno┼Ťci, empatii i zrozumieniu dla dzieci w spektrum autyzmu.
Galeri─Ö pi─Öknych prac mo┼╝na ogl─ůda─ç na szkolnym korytarzu.

Mamy nadziej─Ö, ┼╝e nasze dzia┼éania poszerz─ů wiedz─Ö i tolerancj─Ö naszych uczni├│w wobec os├│b dotkni─Ötych autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju.

ÔŁŚ´ŞĆPami─Ötaj, jednym z pierwszych Twoich dzia┼éa┼ä w kontaktach z dzieckiem ze spektrum autyzmu jest zbudowanie relacji.