Pierwszoklasiści w II półroczu, w ramach „Sensorycznej matematyki” stworzyli sensoryczne plansze demonstracyjne z cyframi wykorzystując różne dostępne materiały. Następnie na tabliczkach z mąka palcami odwzorowywali dokładnie kształt poznanych cyfr. W marcu realizując „Matematyczne kodowanie, tworzyli i rozwiązywali matematyczne łamigłówki ( sudoku). Kwiecień – to „Matematyka z jajem”. Uczniowie po raz pierwszy zobaczyli Tangram w kształcie jajka- Jajko Kolumba. Następnie korzystając z wydrukowanych tangramów, układali różne wzory zgodnie z wybranym schematem. Miały też możliwość dowolnej, kreatywnej zabawy z ta układanką logiczną. Ostatnie zadanie „Klocki matematyczne”, to zabawy z wykorzystaniem różnych klocków konstrukcyjnych i nie tylko. Uczniowie w parach budowali lub układali różne figury, wzory, budowle, a następnie porównywali liczebność wykorzystanych przez siebie do tego celu klocków. Stosowali znaki <,> i =. Udział w tym projekcie był dla nich nie tylko ciekawa zabawą, ale też możliwością utrwalania zdobywanej wiedzy.