Współczesne podejście do edukacji przedszkolnej wymaga nie tylko rozwijania umiejętności intelektualnych, ale także emocjonalnych i społecznych. Dzieci w wieku przedszkolnym są w kluczowym okresie rozwoju, w którym kształtują się ich podstawowe umiejętności rozpoznawania, nazywania i zarządzania emocjami. Każdego dnia przeżywają różne emocje związane z ich doświadczeniami. Umiejętności te są niezbędne do budowania zdrowych relacji, rozwiązywania konfliktów i osiągania sukcesów w dalszym życiu.
Innowacja pedagogiczna „Emocjonalne Odkrycia ” została zrealizowana z myślą o wsparciu dzieci w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych.
Głównym celem innowacji „Emocjonalne Odkrycia” było wsparcie dzieci w rozwoju kompetencji emocjonalnych poprzez integrację nauki o emocjach z codziennymi zajęciami edukacyjnymi, w celu:
• Rozwijania umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji.
• Budowania świadomości emocjonalnej i empatii wobec siebie i innych.
• Nauki skutecznych strategii radzenia sobie z trudnymi emocjami.
• Wzmacniania poczucia własnej wartości i pewności siebie.
• Promowania zdrowych relacji społecznych i umiejętności rozwiązywania konfliktów.
• Tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska do eksploracji emocji.
• Wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności regulacji emocji.
Poprzez realizację tych celów koordynator innowacji pedagogicznej pani Joanna Cieślak miała na celu wspieranie holistycznego rozwoju dzieci, przygotowując je do przyszłych wyzwań emocjonalnych i społecznych oraz kształtując fundamenty dla ich przyszłego dobrostanu.
Zajęcia pomogły dzieciom lepiej zrozumieć emocje i wskażą sposoby jak sobie z nimi poradzić.
Wszystkim dzieciom biorącym udział z zajęciach należą się wielkie gratulacje!
J. Cieślak
