Innowacja pedagogiczna „Emocjonalne Odkrycia” w roku szkolnym 2024/2025 zrealizowana

Współczesne podejście do edukacji przedszkolnej wymaga nie tylko rozwijania umiejętności intelektualnych, ale także emocjonalnych i społecznych. Dzieci w wieku przedszkolnym są w kluczowym okresie rozwoju, w którym kształtują się ich podstawowe umiejętności rozpoznawania, nazywania i zarządzania emocjami. Każdego dnia przeżywają różne emocje związane z ich doświadczeniami. Umiejętności te są niezbędne do budowania zdrowych relacji, rozwiązywania konfliktów i osiągania sukcesów w dalszym życiu.

Innowacja pedagogiczna „Emocjonalne Odkrycia ” została zrealizowana z myślą o wsparciu dzieci w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych.

Głównym celem innowacji „Emocjonalne Odkrycia” było wsparcie dzieci w rozwoju kompetencji emocjonalnych poprzez integrację nauki o emocjach z codziennymi zajęciami edukacyjnymi, w celu:

• Rozwijania umiejętności rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji.

• Budowania świadomości emocjonalnej i empatii wobec siebie i innych.

• Nauki skutecznych strategii radzenia sobie z trudnymi emocjami.

• Wzmacniania poczucia własnej wartości i pewności siebie.

• Promowania zdrowych relacji społecznych i umiejętności rozwiązywania konfliktów.

• Tworzenia bezpiecznego i wspierającego środowiska do eksploracji emocji.

• Wspieranie dzieci w rozwijaniu umiejętności regulacji emocji.

Poprzez realizację tych celów koordynator innowacji pedagogicznej pani Joanna Cieślak miała na celu wspieranie holistycznego rozwoju dzieci, przygotowując je do przyszłych wyzwań emocjonalnych i społecznych oraz kształtując fundamenty dla ich przyszłego dobrostanu.

Zajęcia pomogły dzieciom lepiej zrozumieć emocje i wskażą sposoby jak sobie z nimi poradzić.

Wszystkim dzieciom biorącym udział z zajęciach należą się wielkie gratulacje!

J. Cieślak