Kwiecień był miesiącem, w którym tematem głównym zajęć było „wodne zadanie”.
Dzieci oglądając atlasy zwierząt poznawały cechy charakterystyczne zwierząt , które przystosowały się do życia w wodzie. Chętnie bawiły się zabawkami edukacyjnymi tj. skaczące żabki, pływające kaczuszki czy rybki. Ćwiczyły dzięki temu koordynacje wzrokowo-ruchową, a jednocześnie świetnie się bawiąc. Z dużym zainteresowaniem odkrywały, zwilżając wodą, ukryte obrazki kolorowanek wodnych. Przeprowadziliśmy również doświadczenia z wodą np. sprawdzaliśmy w której szklance z ciepłą czy zimną wodą szybciej rozpuszcza się cukier czy sól, porównywaliśmy naczynia z wodą gdzie było mniej, a gdzie więcej wody.
Nauka przez działanie to świetny pomysł na rozwijanie umiejętności praktycznych dzieci, ma wpływ na zapamiętywanie, stymuluje wyobraźnie i kreatywne działanie.
Więcej zdjęć:


