Miesiąc marzec w projekcie edukacyjnym „Gramy Zmysłami” był czasem sensorycznego kodowania. Uczniowie biorący udział w projekcie wykonali szereg zadań i ćwiczeń świetnie się przy tym bawiąc.
Najmłodsi malowali zakodowany obraz na płótnie. Dzięki robotowi Bubble wprowadziliśmy dzieci w świat rysunków i kodowania poprzez rysowanie. Rysunki powstawały dzięki wprowadzonej sekwencji wybranych klawiszy, następnie sami wymyślali zakodowane rysunki przy użyciu aplikacji na tablecie. Kolejnym etapem było zakodowanie ruchów, drogi robota poprzez głośne dźwięki oraz silne podmuchy. Kolejną aktywnością było tworzenie tangramów. Pracowaliśmy też na PUS-ach. Układaliśmy numery klocków odpowiadające określonym zadaniom umieszczonym w książce. Po wykonaniu zadania porównywaliśmy wzór ułożony z klocków Zestawu Kontrolnego z tym, który znajduje się na odpowiedniej stronie książki. Układaliśmy zakodowane obrazki utrwalając przy tym kolory, stosunki przestrzenne, figury, liczby. Sortowaliśmy wielokolorowe kulki drewniane według koloru i układaliśmy wzory na podstawie wybranego szablonu. Ćwiczyliśmy przy tym małą motorykę, koordynację wzrokowo- ruchową oraz prawidłowy chwyt przy wykorzystaniu nietypowych narzędzi- patyczki, szczypce, łyżeczka.
Ze starszymi uczniami ćwiczyliśmy percepcję słuchową. Uczniowie wysłuchiwali wyrazy, następnie wyodrębniali pierwsze głoski z usłyszanych i zapamiętanych wyrazów, składali je w myślach w całość otrzymując przy tym nowy wyraz. Utrwalaliśmy też części mowy malując zakodowane pola z wyrazami. Układaliśmy zakodowaną układankę POP-IT. Dzięki jej bąbelkowym, silikonowym właściwościom dzieci mogły się odprężyć i zrelaksować. Zostało przeprowadzone także szereg gier i ćwiczeń ruchowych z elementami kodowania.
Z niecierpliwością czekamy na kolejny miesiąc i kolejne ciekawe zabawy.
Zapraszamy do naszej galerii zdjęć