Przyjaźń w życiu dziecka jest nie tylko źródłem radości i poczucia bezpieczeństwa, ale również przestrzenią, w której dzieci uczą się umiejętności społecznych, które będą im potrzebne przez całe życie. Pierwsze przyjaźnie to czas, kiedy dzieci uczą się podstawowych umiejętności społecznych, takich jak dzielenie się, negocjacje, a także komunikacja werbalna i niewerbalna. Dzięki interakcjom z rówieśnikami dzieci uczą się rozpoznawać i nazywać emocje – zarówno swoje, jak i innych. Stworzenie zdrowej relacji z rówieśnikiem może znacząco wpłynąć na samoocenę dziecka. Poczucie, że jest się akceptowanym i cenionym przez kogoś poza rodzeństwem i rodzicami, ma ogromne znaczenie dla budowania pozytywnego obrazu siebie.
Dzieci po przeczytanej bajce o pingwinku potrafiły wskazać cechy prawdziwego przyjaciela. Podczas wspólnych zabaw pokazywały emocje za pomocą ruchu, mimiki twarzy. Odgrywały scenki, podczas których potrafiły bez użycia słów pokazać różne emocje np. strach, smutek, radość i jednocześnie próbowały pocieszyć, rozweselić lub uspokoić drugą osobę. Stworzyły pajęczynę przyjaźni – przekazując kłębek wełny, mówiły dlaczego lubią dana osobę w kole, a także wykonały serduszka przyjaźni.
Więcej zdjęć w poniższym linku:

