W oczekiwaniu na wiosnę – to temat zajęć marcowych w ramach innowacji pedagogicznej „Emocjonalne odkrycia”

Radość, optymizm, nadzieja, uśmiech… Wiosna kojarzy się z wieloma pozytywnymi emocjami.
Choć oficjalny początek wiosny w Polsce świętujemy w drugiej połowie marca, to do zmian w przyrodzie dochodzi stopniowo – dlatego dzieci podczas spaceru już wypatrywały pierwszych pękających pąków, bazi, pierwszych zielonych kęp trawy czy barwnych kwiatów. Wspólnie zasialiśmy „tajemnicze nasionka”, a dzieci wyobrażały sobie co z nich wyroście. Swoje przemyślenia wyraziły w pięknych pracach plastycznych. Codziennie obserwowaliśmy zachodzące w naszych doniczkach zmiany i prowadziliśmy kartę obserwacji. Dzieci dowiedziały się jak przebiega proces rozwoju rośliny, jakie czynniki warunkują rozwijanie się roślin.
Wielką radość i satysfakcję przyniosła dzieciom wyhodowana rzeżucha.