Wszyscy doświadczamy takich samych emocji, ale każdy z nas w inny sposób. Dzieci różnią się między sobą siłą przeżywania emocji. Niektóre reagują bardzo silnie, a niektóre umiarkowanie lub łagodnie. Niektóre też szybko wpadają w pewne emocje, np. gniew, i szybko z nich wychodzą. U innych, z kolei, emocje utrzymują się bardzo długo i zanikają powoli. Należy pamiętać, że nie ma dobrych i złych emocji. Wszystkie emocje są ważne i potrzebne! Są jedynie takie, które są dla dzieci przyjemne i chcą ich doświadczać częściej oraz takie, które bywają trudne i których najczęściej chcą unikać. Jednak wszystkie emocje świadczą o tym, że zdarzyło się coś ważnego!
Podczas zajęć dzieci samodzielnie tworzyły kostki emocji i dopasowały sytuacje społeczne do wylosowanej emotikonki. Potrafiły odgrywać role wykorzystując pacynki, kukiełki, świetnie się przy tym bawiąc. To był doskonały sposób na rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Takie pierwsze zajęcia teatralne pomogły dzieciom zrozumieć lepiej emocje, rozwijać pewność siebie i budować relacje z innymi.
Więcej zdjęć na naszym Facebooku szkolnym.



