W drugim półroczu dzieci poznały kolejne przygody tego sympatycznego ptaszka: “O kwoczce w koszyku i smoczym języku”, oglądały ilustracje przedstawiające różne rodzaje jajek, porównywały ich wielkości, szukały informacji od kogo pochodzi największe i najmniejsze jajko. Na koniec wykonały pisanki wielkanocne – malowały wzory kredkami świecowymi , a następnie barwiły ( z pomocą n-lek) w barwnikach. Stworzyły też wspólną „Księgę ptasich przysłów”. Wykonały też portret rodzinny Elemelka, przypominając sobie imiona i stopień pokrewieństwa postaci występujących w książeczce oraz wymyśliły grę matematyczną o ptakach- same opracowały zasady, świetnie się przy tym bawiąc . Dzieci bardzo często grały w tę grę w czasie zabaw swobodnych. W ostatnim miesiącu nauki dzieci wysłuchały letniej przygody wróbelka- „O czereśniach, o straszku i o pewnym Łukaszku” i wykonały do niej ilustracje. Dzięki uprzejmości rodzicom odbyła się też degustacja czereśni, w czasie której dzieci dowiedziały się o właściwościach odżywczych i zdrowotnych tych owoców. Na koniec porozmawiały o różnych środkach transportu, którymi można podróżować po wysłuchaniu opowiadania „Jak wróbelek Elemelek w nocnej porze podróżuje aż nad morze” i „Jak wróbelek Elemelek w wielkim morzu brał kąpiele”. Korzystając z mapy Polski wyszukiwały miejsca, które odwiedził ten maleńki ptaszek i wyznaczały trasę z Sokolnik aż nad Morze Bałtyckie. Realizując projekt jako innowację cały czas zwracano uwagę na ochronę przyrody oraz rolę wróbli w życiu człowieka.👏👏👏